Tuesday, September 13, 2011

Melawat ke Pusara Ayahanda...sobsob

As-Salam

memang dah menjadi kebiasaaan kalau bulan2 raya ni laa peluang untuk kite semua umat Islam melawat mereka2 yang telah tiada..
betapa laa nak gtau kat korang serasi nye laa pn.isteri & en.husben nih..
kami dua2 dah tak punya ayahanda...
kebetulan panggilan untuk ayahanda kitorang pun sama sebab kitorang sama2 panggil ayahanda kami dengan panggilan 
'PAPA'

cerita tentang PAPA pn.isteri dulu laa ye..
jom kite sama2 imbau balik kenangan bersama arwah PAPA pn.isteri...

 
orangnyer simple jer..tak banyak bercakap...
cukup berbeda dengan anak sulungnyer nie yang kalau dapat bcakap mcm bertih jagung
(ini sebabnyer pn.isteri ikut mcm mama..hehe)..
tapi nak gtau nyer, PAPA pn.isteri ni adalah orang yang sgt berdisiplin...
ape saje kerja yg arwah lakukan mesti nak kena sistematik..
haaa camtu laa karekter arwah PAPA pn.isteri..
kadang2 orang tengok dia serius tapi pada kami anak beranak PAPA adalah orang yang palinggggg kelakar...
sampai boleh buat kami ketawa berdekah2...
(sedih lak aku...sobsob)...


tanggal 16/OGOS/1996..
ingat lagi masa tu pagi hari JUMAAT..
tiba2 PAPA diserang sesak nafas..
arwah PAPA mmg pengidap sakit 'athma' sejak dari kecik lagi....
sebab tu laaa penyakit 'athma' ni merupakan penyakit keturunan dalam keluarga pn.isteri..
yang membuatkan keadaan semasa pemergian arwah PAPA tu jadi sangat2 sedih sebabnyer penyakit itu tiba2 sahaja menyerang arwah sedang arwah bersiap nak pergi bekerja masa tu...
memang sukar nak terima kenyataan itu tapi takpe..
redha dengan ketentuan Illahi...
kami sekeluarga selalu pujuk hati Allah lebih menyayangi mereka2 yg telah pergi kepangkuan-Nya..

sory muka cam sememeh skit sebab masa ni baru pas 'cebeng'..
Damian lak tido dalam kereta masa ni

okay...
now nak story pasal arwah PAPA en.husben lak..
sempat jugak laa pn.isteri jumpa dan kenal PAPA en.husben ni..
kata en.husben, PAPA dia adalah orang yang memang ternyata kelakar...
kata en.husben, keluarga nyer dulu bukan laa dtg dari keluarga yang senang lenang..
tapi PAPA adalah orang yang sanggup bekorban demi anak2nya...
tapi ada satu perkara tentang PAPA en.husben ni..
arwah ni memang akan berkongsi segala kegembiraan bersama anak-anak nya...
tapi PAPA adalah seorang yang perahsia juga...
bila PAPA dalam keadaan kesusahan, memang PAPA akan pendam seorang diri dan takkan kongsikan dengan keluarga sebab taknak anak2 susah hati...


pada tanggal 15/JUNE/2006,
PAPA telah pun menyahut panggilan Illahi..
arwah terkena serangan jantung..
yang lebih memilukan, PAPA pergi seorang diri di kediamannya di Kedah...
sebabnya ahli keluarga semua menetap di KL sebab masing2 bekerja di sini...
pemergian PAPA dikhabarkan oleh saudara yang berada di Kedah..
masa dapat tahu PAPA telah tiada terus en.husben sekeluarga bergegas dr KL-Kedah utk menuntut jenazah PAPA..
keadaan itu lebih mnyedihkan seluruh ahli keluarga..
again, semuanyer adalah ketentuan Allah..
kite hanya perlu redha dengan ape yg telah Allah tetapkan pada kite hamba-Nya ini...


~Al-Fatihah~
pada kedua arwah PAPA kami
doa kami semoga Allah merahmati & mencucuri rahmat ke atas roh kedua PAPA kami
dan ditempatkan di syurga kelak
amin...


2 comments:

Shu Shinju said...

alfatihah...moga roh arwah papa aimee & husband dicucuri rahmat...

AIRY's family said...

mekaseh syu..amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...