Sunday, May 13, 2012

Selamat Hari Ibu, Mama...

As-Salam

yup! arini adalah ari ibu..and ofcoz sama macam anak2 yg lain..dikesempatan ini pn.isteri mewakili en.husben nak ucapkan Selamat Hari Ibu buat ibunda kami yg tercinta dunia akhirat iaitu mama pn.isteri iaitu Azizah Hamzah & mama en.husben Rokiah Mansor..

tak perlu cerita apa jasa yg telah mereka berikan pada kami suami isteri..hingga ke hari ini dah pastinya sampai kami mati pun takkan dapat membalas jasa mama..tetapi apa yg pasti tekad kami suami isteri akan berikan yg terbaik buat mama selagi hayat ini masih ada...

"terima kasih mama kerana telah melahirkan kami..Allah telah kurniakan mama adalah ibu yg terbaik dunia akhirat utk kami..andai ada kekurangan mahupun keburukan anakmu ini, itu dah pastinya adalah  datang dr diri kami sendiri...kerna mama dah berikan didikan yg terbaik buat kami..dan segala pengorbanan mama yg kami lihat dgn mata kami sendiri dr kami kecil hingga kini kami dah pun beranak pinak mmg takkan mampu kami balas apalagi utk lupakan..doa kami semoga mama panjang usia, dikurniakan kesihatan yg baik dr Illahi..dan semoga kite sekeluarga bahagia selamanya dunia akhirat...maafkan kami jika ada salah silap kami..kerna dgn nama Allah kami SAYANG mama seumur hidup kami berdua"

jom kite preview skit gegambo mama pn.isteri & en.husben..oyeay!

 mama dapat bufday present!

 aummmm...
manjakan mama we'ols
besan dua org ni mmg romantika d'amour

 gmbr masa raya ni..
noty cucu dorg sorg nih..
hazel masa ni dalam peyut pn.isteri..
hehhee

 we both ngan our mama..

dan jom tengok beberapa snaps pn.isteri wif my beloved mama..the one and only MAMA..beliau laa mama, beliau laa papa..sejak arwah papa pn.isteri meninggalkan kami pada Aug, 1996..mama yg besarkan kami adik beradik..tak pernah bkerja sejak kahwin shingga kini..boleh bygkan camne beliau besarkan kami adik beradik..itulah jasa mama yg takkan dapat kami lupakan.. 
Allah shj dpt balas jasa MAMA..

 mama dgn besan nyer (mertua kepada adik pn.isteri) & adik kesayangan nye Asma


dan mama wif celebrities..gambar ni di capture masa Linda Onn buat open house kat teratak bonglo mewah nyer tu..mmg seronok sgt2..mama pun sronok!



kite smua sayangkan ibu kite, betul tak? tapi kebanyakkan kite hanya sayang di bibir sahaja..nape camtu eh? kite tak boleh nafikan dgn memberi kesenangan pd ibu kite itu adalah salah satu cara utk kite bahagiakan mereka..tak guna juga hanya sayang mereka tp kite biarkan ibu kite menjalani kehidupan serba kekurangan...
 
paling senang pn.isteri bgtahu adalah tentang mbawa mereka mngerjakan ibadah  umrah/haji..kalau tunggu duit pencen kite ntah kan sempat atau tidak kite dpt bwk mereka..tunaikan umrah atau haji adalah lebih afdal ketika ibu kite tgh sihat supaya mereka dpt jalani ibadah dgn penuh kepuasan..tp cuba bygkan kalau kite biarkan mereka kerjakan ketika saat usia yg terlalu tua, dgn kesihatan yg tak menentu...kesian sgt2 kat mereka,kan...
 
sbb itu skang ni pn.isteri & en.husben bkerja keras nak kumpul duit nak tunaikan permintaan mereka utk beribadah di tanah suci Allah..moga dpermudahkan segalanya...duit tak penting,tp kalau takde duit masakan boleh kite hantar ibu kite pergi kerjakan umrah mahupun haji, betul tak...!! (ni pada pn.isteri laa pada org lain pn.isteri tak tahu..ngeee) 
 
ok laa setakat ni je dlu entry kali ni..nak out clebrate hari ibu dgn mama-mama we'ols..kite jumpa lagi kat nex entry ya!

to our mums WE LOVE U BOTH SO MUCH!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...