Sunday, November 6, 2011

Selamat Hari Raya AidilAdha...

As-Salam

dikesempatan ini, pn.isteri sekeluarga nak mengucapkan selamat hari raya aidiladha yg juge fofuler dgn panggilan raya haji & raya korban pd smua umat Islam..especially to u guys yg setia menjadi pengunjung ke blog pn.isteri yg tak seberapa ni...pn.isteri sgttttt menghargainye...


tahun ni raya korban kitorg sambut sederhana jer...dan tahun ni pn.isteri sambut bersama family MIL pn.isteri..sib baik laa mertua pun tgal kat KL...mama pn.isteri dah balik kampung dengan adik...lagi pun raya haji ni pn.isteri kena keje...grrrrrrr.....(sungguh tak ikhlas kan bunyiknyer)..hehehehe...biasa laaa bile ada pluang di hari2 keraian camni nak laa bersama keluarga kannnnn...tp nak buat cmne, "saye yg menurut perintah katanyer"..lalalalala...ihiks!

dan tahun ni adalah tahun ke-2 beraya korban dgn si kecik Damian...tp tahun ni plus lagi sorg yg tgh sarat dalam peyut pn.isteri ni haaaa...siang tadi g check-up, alhamdulillah sume dah hokayyyyy...!!! pn.isteri sgt seronott!...mudah2an dipermudahkan segala urusan utk kandungan ke-3 ni sama seperti Damian dulu...insyaAllah mudah2an...amin...

dan bercerita ttg 'korban' ni...for myself, mmg teringin rasanyer nak mengerjakan rukun Islam yg kelima ni...ternanti2 juga saat terpanggil utk ke sana...mudah2an waktu itu akan sampai tidak lama sahaja lagi...klu diizinkan utk mngerjakan umrah/haji di usia yg muda, alhamdulillah rasa bersyukur sesangat...sbb rasanyer bukan semua org yg berpeluang utk mendapat peluang sebegini...mudah2an pn.isteri & en.husben terpilih laa insyaAllah.. ;)

dari sudut lain pula, sebenarnyer mmg banyak pengorbanan yg kite lakukan dlm hidup kite ni kan...tak kisah laa korban kecil ke, besar ke...pd pn.isteri sedang dlm usia sekarang & dgn kesihatan yg baik yg Allah berikan kini, pn.isteri & en.husben mmg sanggup bkorban masa & tenaga utk berikan yg terbaik utk yg tersayang...for us, keluarga kitorang adalah nyawa kitorg...sekiranyer kitorg telah yg telah ditentukan utk berikan yg terbaik buat family kitorang, mmg pn.isteri & en.husben bersedia utk terima segala halangan, cabaran & rintangan yg bakal kitorg hadapi...insyaAllah mudah2an Allah permudahkan semua...

wah! luahan perasaan sgt kan..hehehe..bukan ape, kat sini pn.isteri nak mereka2 tahu...ape yg mereka nmpk pd pn.isteri & en.husben ada hari ini bukan laa sbb kami dtg dr keluarga yg berada atau berduit...dan bukan laa kami ni bkerja dgn gaji yg besar...kite semua sama jer..tp disebabkan sedar akan diri kitorg ni ada tanggungjawab besar buat keluarga terutamanyer..kitorg cabar diri sendiri utk buat perubahan...dan ape yg dilihat arini adalah antara hasil2nya...so hop mereke2 ini jelas...weeee!!

ok lah, dah abis mengomel...now pn.isteri nak titun...esok kena kerja kannnn...so tak reti2 lagik...ihiks! to all of u pn.isteri, en.husben & keluarga nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidiladha buat korang smua dan semoga bergembira bersama yg tersayang...lalalalala



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...